1

2

3

4

Аспірантура

5

1Коли люди, не знайомі з життям нашого університету, вперше чують словосполучення «школи розвитку», вони розгублено питають: «Школи розвитку чого?..» Це і справді привід замислитися, подивитися на звичні для нас речі під незвичним кутом зору сторонньої людини.

Що саме розвивають фахівці ХНУМГ ім. О. М. Бекетова і школярі з усіх районів міста, коли збираються на заняттях юних мерів, омбудсменів, інспекторів з безпеки, маркетологів та ін.? Чи можна сказати, що тут дорослі фахівці розвивають дітей? З одного боку, звичайно, так.

А з іншого – діти також розвивають нас, розкривають нові обрії, мотивують подолати інерцію викладання. Тобто наші університетські школи розвитку – своєрідний «міст через вічність», який допомагає школярам стрибнути у студентське майбутнє, викладачам – повернутися до шкільного минулого, а всім партисипантам – створити у сьогоденні простір для продуктивного діалогу поколінь.

2

12 червня 2019 року в нашому університеті відбулася прем’єра: школи розвитку разом із представниками департаменту освіти, методистами з усіх районів Харкова, а також почесними гостями, яких більш правильно було б назвати почесними лекторами і коучами бекетівських заходів для учнівської молоді, підбивали підсумки року і планували майбутні перспективи, деяким з яких, нажаль, не судилося здійснитися внаслідок пандемії коронавірусу.

3а3б

3в3г

Але 12 червня 2020 року в нашому університеті також відбулася прем’єра: закриття шкіл розвитку в онлайн-форматі, ZOOMовленому епідеміологічною ситуацією.

4а

Куратори шкіл: доктор технічних наук, професор кафедри управління проектами в міському господарстві і будівництві Д. Е. Лисенко разом із запрошеним спікером за програмою Active Citizens від British Council, координатором проектів Антоном Білюком (Start Up School), начальниця відділу корпоративних комунікацій і PR, старший викладач кафедри туризму і готельного господарства О. М. Кравець («Школа розвитку маркетингових комунікацій»), завідувачка кафедри правового забезпечення господарської діяльності, кандидат юридичних наук, доцент І. І. Килимник («Освітня платформа «Шкільний омбудсмен»), доцент кафедри охорони праці і безпеки життєдіяльності, кандидат технічних наук В. В. Барбашин («Юний інспектор з безпеки»), директорка і фахівці Центру доуніверситетської освіти і кар’єри Т. В. Малиніна, І. О. Герасименко і В. М. Бабенко, а також методист науково-методичного педагогічного центру Департаменту освіти Харківської міської ради І. В. Полякова зібралися в конференційній залі університету.

4б4г4е

Школярі-призери, методисти і вчителі, а також деякі з кураторів (доцент кафедри менеджменту та публічного адміністрування, доктор наук з держуправління Т. В. Бєльська («Мер міста») та кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії і політології  Л. О. Радіонова («Європейські урбаністичні студії»)) були присутні по той бік екрану.

5а

Цей екран був єдиним кордоном, який розділяв учасників конференції, і навіть його згодом припинили помічати: адже радість бачити один одного, теплі слова і нагородження переможців створили загальну атмосферу присутності в одному просторі – почасти фізичному, почасти метафізичному. Обмежені 40 хвилинами відеоконференції, спікери намагалися встигнути не тільки оголосити результати конкурсів і підбити підсумки, але й привітати «своїх» школярів, з якими протягом року, а то і декількох було зроблено стільки цікавого.

6а

7аІ ось, коли часу майже не залишилося… Мабуть розчулений кількістю щасливих посмішок і добрих слів у нашому просторі ZOOM не витримав і подарував учасникам безліміт по часу. Так виник безлімітний просторово-часовий континуум, де залишився екстра-час для питань, пропозицій і висловлювання емоцій, і екстра-простір для розповсюдження чудового настрою і натхнення.

8аІ в цьому континуумі народилося і зміцніло розуміння: навіть якщо світова проблема із COVID-19 примусить нас розпочати новий навчальний рік дистанційно, це не завадить нічому. Взагалі нічому. Ані навчанню, ані атмосфері, ані ентузіазму абсолютно всіх людей – незалежно від віку, – які збираються у «Бекетівському» заради розвитку: себе, інших та загального інтелектуального потенціалу, середовищем якого і має бути університет.