1

2

3

4

5

1Чи відвідували ви коли-небудь тренінги, де «прокачують скіли» для затребуваних професій? Якщо так, то ви, напевно, могли зробити як мінімум два висновки. Висновок перший: на ринку інфобізнесу знайти фахівця серед неймовірної кількості шарлатанів важче, ніж кульку у «наперсточника»; висновок другий: це коштує дуже недешево, і тут виграшної «кульки» взагалі немає, бо і шахраї, і фахівці мають дуже високий прайс.

А чи буває так, щоб і фахівець був справжній, і навчання недороге, а ще краще – безкоштовне? Буває. Або у новорічній казці, або у ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, де саме у передноворічному грудні розпочався другий модуль навчання для «мерів міста» – «Школа розвитку маркетингових комунікацій», курс якої розробила спеціально для школярів начальник відділу корпоративних комунікацій і PR ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, старший викладач кафедри туризму і готельного господарства О. М. Кравець.

1а1б

Цікавинкою цього курсу стала, по-перше, практична спрямованість, а по-друге – наявність домашніх завдань після кожного заняття, а не лише захист фінального проекту. Спочатку були побоювання, що така незвична для позашкільного навчання інтенсивність може викликати відторгнення у старшокласників, які і без додаткових занять мають неабияке навантаження. Але побоювання не справдилися: школярі включилися до роботи із дитячою завзятістю і недитячою серйозністю, створюючи «власний продукт», збираючи команду для його реалізації і намічаючи план із вивчення ринку шляхом проведення маркетингових досліджень.

1в1г

Наскільки вдалим буде цей шлях і які результати отримають юні маркетологи? Побачимо вже в другому семестрі.

«Прикріпіть що-небудь яскраве на ваш одяг – допоможіть водіям, які можуть вас збити, але не хочуть цього». «Я завжди дуже обережний, бо поважаю себе, а також… хочу жити довго і отримувати пенсію». «Що робить люмінесцентна смужка на одязі? Відбиває? Що саме відбиває? Нирки?» Ні, це не стендап переможця проекту «Розсміши коміка» – це заняття нашої чергової школи розвитку.

Згадайте, будь ласка, ваші шкільні роки. Чи могло бути щось більш нудне і нецікаве, ніж уроки з безпеки життєдіяльності і роз’яснення правил дорожнього руху? Можливо, у слухачів школи розвитку «Юний інспектор з безпеки» теж були такі спогади. Колись. До відвідування першого заняття доцента кафедри охорони праці та безпеки життєдіяльності, к. т. н. В. В. Барбашина.

Здається, що немає такої дитини, з якою цей викладач не знайшов би спільної мови. На будь-якому «Дні відкритих дверей» біля майданчику з його воркшопами – завжди аншлаг. Причому вікові межі цільової аудиторії для таких занять встановити неможливо і не треба: відвідувачі від 0+ до 99 років із великою цікавістю знайомляться з тим, що у більшості випадків вважається нецікавим: безпека дорожнього руху, правила поводження з електроприладами, попередження різноманітних небезпек і таке інше.

Тож навряд чи слухачі цієї школи забажають, щоб зимові канікули не скінчувались: адже у другому семестрі на них чекатимуть надзвичайні пригоди на шляху до отримання статусу «юного інспектора з безпеки» у своїх школах.

Новий сезон розпочала і освітня платформа «Шкільний омбудсмен»: після того, як у школах відбулися вибори нових омбудсменів, треба було ввести їх у курс справ, надавши хоча б мінімальну необхідну інформацію з прав та обов’язків, окресливши коло можливих питань і намітивши головні цілі.

Занурення у правову тематику виявилося доволі інтенсивним: одразу три викладачі кафедри правової підтримки господарчої діяльності інструктували омбудсменів-початківців щодо їх майбутньої роботи. Асистент кафедри, к. ю. н. К. М. Врублевська-Місюна надала загальну характеристику діяльності інституту омбудсмена в умовах школи: алгоритми роботи, документальна база, можливості кооперації… Для школярів, які ще просто через свій вік не можуть мати відповідних навичок і інформованості, ці відомості були надзвичайно актуальними. Інша співробітниця кафедри, І. В. Зубенко, зробила невеличкий екскурс по правах людини: адже саме їх захищатимуть школярі, обрані на посаду омбудсменів. А доцент кафедри, к. ю. н. А. М. Бровдій презентувала корисну і зручну «шпаргалку» для роботи з випадками булінгу і вміння відрізняти його від інших видів правопорушень: як свідчить практика останніх років, з цією проблемою учасники освітнього процесу стикаються найчастіше. І, нарешті, завідувачка кафедри, к. ю. н. І. І. Килимник зорієнтувала школярів стосовно структури цьогорічного курсу і фінального конкурсу відеороликів – ілюстрацій вирішення локальних питань із захисту прав дитини у кожній окремій школі, на матеріалі реальних існуючих проблем.

Ця школа взагалі відрізняється від інших саме «ступенем справжності». Дивіться самі. «Мери міста» є мерами або іншими крупними керівниками поки що лише у своїх заповітних мріях. «Європейські урбаністичні студії» навчають своїх слухачів розумінню інтеграційних процесів і формують навички дипломатичних комунікацій «з прицілом» на майбутнє. «Юний інспектор з безпеки» дає змогу примірити на себе «шкіру» ревізора у форматі als ob, «буцімто» (поняття німецького філософа І. Канта), але не надає реальних, «дорослих» повноважень.

І лише у «Шкільному омбудсмені» навчаються молоді люди, які вже зараз реально працюють на посаді омбудсмена! Вирішують справжні питання, здійснюють справжній правовий захист, надають реальну допомогу реальним людям у «незмодельованих» ситуаціях. Мабуть тому хочеться дати таким школярам якомога більше фахових порад, підказати, як сформувати продуктивну коаліцію у боротьбі з правопорушеннями, замість того щоб вести «бойові дії проти вітряків». І хочеться вірити, що цьому, новому, поколінню омбудсменів усе вдасться. А ми із задоволенням їм допоможемо.

Ми у соцмережах

facebook  instagram Wiki

Корисні поради

Кафедри ХНУМГ

Банківські реквізити ХНУМГ

Проєкт реставрації ХНУМГ на Фейсбуці

100

дист навч 19

ЦДОК копия

vtour

 

Додаткова освіта

Освітні ресурси

Баннер енерго

На сайті 254 гостей та користувачі відсутні